Amerika #07 - Mexická hranice a San Diego

13. KVĚTNA 2023 Cestování

Los Angeles a Griffith Observatory bylo sice naším primárním cílem, nicméně náš trip tímto ještě zdaleka neskončil. Ráno jsme si dali snídani a vyrazili jsme dále na jih, cílem je totiž San Diego, které sousedí s Tijuanou a dělí je slavná hranice mezi Mexikem a Spojenými státy.

Před tím, než opustíme Los Angeles ještě odešleme pohledy, vezmeme kafe a kartičky na památku ze Starbucksu. Pak už jedeme na zastávku La Jolla Shores Beach kde je teda peklo zaparkovat, ale zase je tu velmi příjemně, krásné pláže, které jsou srovnatelné třeba i s nádherou v Santa Barbara. Po cestě přibývá armádních helikoptér, stíhaček a celkově je cítit, že se blížíme k jedné z největších základen námořních sil.

Jedna z helikoptér dokonce dlouhé minuty téměř nehnutě stojí nad hladinou oceánu tak nízko, že mohutně víří vodu do vzduchu. Pravděpodobně šlo o nízký výsadek žabáků námořních sil.

Dalším místem, kam se podíváme, je La Jolla Coves, což je část pobřeží, které zřejmě patří hlavně lachtanům a rackům. V některých materiálech se můžete i dočíst, že zde lze pozorovat velryby, na které sice štěstí nemáme, ale opět nás baví lachtani - konkrétně oba dva, jeden vypadá jak kocourek ze Shreka a druhej na to, že to má za pár, nebo je až moc unaven bojem s divokým oceánem.

Pak už je jako vždy hlad a pro zajímavost vyhrává Top Gun Bar, kde se natáčel první Top Gun. Narveme se žebrama, hot dogama k prasknutí, uděláme několik ikonických fotek a chceme se jít podívat na letadlovou loď vedle které jsme zaparkovali. Máme ale smůlu, zavírají vstup už ve 4pm, my už máme skoro pět a zase vidíme cedule s upozorněním kvůli COVIDu, takže by nás tam (Kikina bez kterého by jsme stejně nešli) beztak nepustili.

Další program ale máme, takže vyrážíme k Balboa Park (veteránský park), kde trávíme alespoň chvíle klidu pozorováním ještěrek, syslů, králíků a nízko přistávajících letadel na nedaleké mezinárodní letiště. Zajdeme se podívat do veřejné haly, kde nejen veteráni schůzují, hrají ping pong, squash, badminton a věnují dalším sportovním aktivitám.

Atrakcí Balboa Parku je také Mezinárodní vesnice, kde mají svůj domeček téměř všechny vyspělé státy světa, mezi nimi je i společný dům Česka a Slovenska. Součástí jsou i ochutnávky tradičních pochoutek příslušných států.

Není čas ztrácet čas frčíme k velkému lákadlu v podobě hranice mezi Mexikem a Spojenými státy k jednomu z největších hraničních přechodů, kterým je San Ysidro. Je to nářez, jdeme po mostě k pěšímu přechodu hranice, který vede nad auty, která směřují jak do Mexika, tak i zpět do USA - ta do USA jsou odbavována o poznání pomaleji a dokonce je vidět, jak některé lustrují - zřejmě nahodile. Na přechod hranice do Mexika a zpět nemáme koule - s dětma se nám nechce riskovat, že se nebudeme moct vrátit zpět, takže pořídíme pár fotek a když vidíme pohraniční stráž, radši mizíme na večeři a menší cournutí po obchodech.

Přespíme v nedalekém motelu a ráno se začíná náš výlet pomalu ale jistě uzavírat - čeká nás totiž návrat do Las Vegas, kde nás čekají dvě poslední noci a odkud poté poletíme zpět domů. Vegas si komplet nechám do samostatného článku a k cestě zpět jen doplním, že jsme si zajeli na "kukačku" do Palm Springs (proč taky ne, že - když jsme to měli za rohem), kde jsme vyrabovali VONS a Starbucks, jak se tady stalo naším zvykem.

Zdroj: Vlastní zkušenost, Autor: Roman Mráz

261 01

IČ: 01082493

Mapa

Veškerý obsah stránek chráněn podle autorského zákona a jeho přejímaní bez výslovného souhlasu redakce je zakázáno. Povolena je citace částí materiálů zde zveřejněných s uvedením zdroje www.mrazovi.com.

Copyright © www.mrazovi.com 2007-2024, Powered by Frost.